Monday 29 September 2008

Ameland with Girls 1/2

_

_

_

_
Ameland. Druga z kolei, licząc od wschodu.

Warto było biec rano na autobus, walcząc z mroźnym powietrzem. Potem już było tylko lato.

Tandem bike z Berenice i francuskie piosenki śpiewane po drodze między wioskami. Jechałam z tyłu, mogłam robić zdjęcia. Wystarczyło potulnie zgodzić się na rytm, pedałować, trochę słuchać jak w tańcu.

Plaża tym razem od północy. Morze Północne. Piach, przestrzeń, pustynia. I rowery.

Portugese girls zrobiły sobie sesję jak z HMu, a Berenice kazała się nagrywać, jak turla się w dół po wydmie. Kochana wariatka, poza murami Akademii dziczeje w niewyjaśniony sposób.

Im bardziej poznaję ludzi, których tu spotykam, tym bardziej nie mogę się nadziwić, z jak wielu elementów się składamy i jak dużo czasu trzeba, żeby zrozumieć chociaż kawałek takiej istoty. Wydaje się, że już mam, wiem, znam, a jedno zdanie, nowa sytuacja odkrywa przede mną niezbadane dotąd przestrzenie.
(Wciąż pozostawać ciekawym drugiego człowieka. Opróżnić szufladki i pozamykać. Codziennie otwartym szeroko wychodzić z pytaniem i pozwalać tworzyć nowy obraz.)

6 comments:

  1. A ja Cię nakłamałam, że w Holandii zimno i deszczowo..
    Pięknie, pięknie, nawet nie wiedziałam że w Holandii są takie miejsca.
    Czy w Groningen też da się wynająć tandem?;)

    ReplyDelete
  2. No bo jest. Ale jak jest ładnie to bardzo to doceniam, no i robię zdjęcia:) Dobrze się układa, że soboty są ładne:) Na pewno się da:) Próbowałam sobie przypomnieć ten tekst z Twojej książki o tandemie. To było coś o związkach, nie?

    ReplyDelete
  3. “The everlasting tandem. Men in front, women to the rear. It’s probably true that men are stronger. But women are smarter…”

    Just the piece I found online.. But it looses the meaning, as far as I remember.. I'll look for it;)

    ReplyDelete
  4. płasko tam :)

    ReplyDelete
  5. Kompletnie płasko. wygląda to zazwyczaj dość nieciekawie, poza momentami, gdy przez bardzo odległe drzewa prześwitują jeszcze bardziej odległe krowy a miedzy krowami widać jeszcze dalekie wioski.

    ReplyDelete
  6. you got my email?
    got you my email?

    ReplyDelete